2013年8月6日火曜日

原爆の日

本日8月6日は原爆の日です。

1945年(昭和20年)8月6日広島に原爆が落とされ多くの尊い命がなくなりました。

小学生の頃はこの日が登校日で、よく原爆関連の紙芝居or映画を見せられましたが、大人になるとただの夏の一日になってしまいましたね(´・ω・`)
ニュースを見て思い出しました…

悲しいですが、これが風化ということなのでしょう。


原爆の恐ろしさを忘れないうちに、1日も早い核のない平和な世界になる事を心より祈ります。



August 6 is a day of the atom bomb today.

The atomic bomb was dropped to Hiroshima on August 6, 1945 (Showa 20), and many precious lives were lost.

This day in the school day, was shown a picture-story show or movie of the A-bomb-related well in elementary school, but it has become a day of summer just when it comes to adult.

This is probably such that weathering.

While I remember the horror of the atomic bomb, I pray from the bottom of my heart to become a peaceful world without nuclear weapons early than a day.



一応英語にしてみましたが…
翻訳機の関係で変な英語かもwww
リスニングはできても英語がほとんど分からないから困るwww


0 件のコメント:

コメントを投稿